۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نوک پیکان عملکرد شهرداری به سمت تحقق وعده ها و برنامه هاست
شهردار بندرانزلی : در برخی رسانه های مجازی ، موضوعات غیرمنصفانه و نادرست بیان می شود .

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی و به نقل از نشریه انزلی فردا، شهردار بندرانزلی گفت : نوک پیکان عملکرد شهرداری را به سمت تحقق وعده ها و برنامه ها می دانم و می بینم و امیدوارم که همه آنها به زودی محقق شوند.

مهدی خلیلی در گفتگوی اختصاصی با ماهنامه انزلی فردا ، با اشاره به وعده ها و برنامه های ارائه شده در شورای اسلامی شهر بندرانزلی در زمان انتخاب شهردار ، اظهار داشت : انتخاب من بعنوان شهردار بندرانزلی ، در واقع رای مثبت اعضای شورا به وعده ها و برنامه هایی بود که در آن زمان ارائه دادم ، هرچند معیارهای دیگری از جمله سوابق اجرایی و عمل گرایی هم مدنظر بود.

 

مبنای فعالیت های شهرداری بر پایه علمی

وی تصریح کرد : به همین منظور مبنا را بر انجام فعالیتهای شهرداری به صورت علمی قرار دادیم ، و خوشبختانه در این مدت توانستیم بسترهای کار علمی در شهرداری را فراهم کنیم .

وی سپس با بیان اینکه هم اکنون همه اقدامات در حال انجام شهرداری انزلی بر پایه طرح های مطالعاتی است ، خاطرنشان کرد : هرچند اقدامات مطالعاتی زمانبر بوده و خروجی خیلی ملموسی را در مدت زمان کوتاه به ما نمی دهد اما طبیعتا یک به یک آنها را شناسایی و اجرا خواهیم کرد .

وی همچنین به شفافیت مالی و شفافیت قراردادها در شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت : یکی از شعارها و موضوعات مطرح شده ، بحث شفافیت مالی و شفافیت قراردادها بود که در راستای تحقق این شعار ، همه قراردادها در پورتال شهرداری و سامانه ستاد قرار داده می شود .

در نقطه ای ایستاده ایم که مطلقا به پرسنل بدهکار نیستیم

شهردار بندرانزلی همچنین درخصوص موضوع پرداخت مطالبات پرسنل این شهرداری ، یادآور شد : با تلاش جمعی ، در حال حاضر همه مطالبات پرسنل اعم از حقوق ومزایا و اضافه کاری ها پرداخت شده و امروز در نقطه ای ایستاده ایم که مطلقا به پرسنل بدهکار نیستیم و امیدواریم این فرایند و روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد : همین موضوع در حوزه پیمانکاری نیز محقق شد ، بطوریکه با پرداخت بخشی از بدهی ها ، خیلی از پیمانکاران شهرداری را در ایام منتهی به پایان سال ، راضی کردیم .

وی سپس از تلاش های مدیران ، مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر و بویژه نماینده مردم انزلی ، در حوزه افزایش دریافتی شهرداری از محل ارزش افزوده قدردانی کرد و گفت : با کمک و حمایتهای صورت گرفته ، ارقام دریافتی تقریبا تثبیت شده و بهتر از گذشته ، به دست ما می رسد که مسلما برای تحقق برنامه ها و اقدامات شهرداری بسیار مطلوب است .

وی در ادامه سخنانش متذکر شد : می کوشیم تا برروی املاک و دارایی های مربوط به شهرداری تمرکز کرده و آنها را ساماندهی کنیم .

وی خاطرنشان کرد : همچنین در تلاشیم به سمت الکترونیکی کردن شهرسازی حرکت کنیم و امیدواریم نهایتا تا پایان تابستان ، حداقل از فاز اول عبور کرده و خروجی های اولیه قابل قبولی در این حوزه داشته باشیم .

واگذاری 20 درصد از فعالیتهای فضای سبز شهری به بخش خصوصی

وی سپس به موضوع فضای سبز شهری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در نظر داریم بصورت پایلوت ، حدود 20 درصد فعالیتهای این بخش را به بخش خصوصی واگذار کنیم ، اضافه کرد : یکی از موضوعات مطرح و دارای اهمیت برای ما در این بخش ، افزایش تولید در حوزه گلخانه ای است . ما می خواهیم تولید را ، هم در مورد گل هایی که به آن نیاز داریم و هم گل هایی که بتوانیم به فروش برسانیم ، افزایش دهیم تا این حوزه برای ما اقتصادی شود .

وی همچنین با بیان اینکه طرح ها و ایده هایی که دیگران داشتند ، ما نیز داریم که امیدوارم به فعلیت درآیند ، تصریح کرد : الویت شهرداری بندرانزلی در سال 1401 ، تحقق شهرداری الکترونیک ، شهر هوشمند و قطب گلخانه ای منطقه غرب گیلان است. اهدافی که آنها را دنبال کرده و برای تحقق شان برنامه ریزی کردیم .

در حوزه عمرانی به زودی از پروژه های مدنظرمان رونمایی می کنیم

وی سپس با اشاره به اینکه همه پروژه های ما ، هم اکنون در دست محاسبه و تعیین پیمانکار است ، اظهار داشت : در حوزه عمرانی نیز به زودی از پروژه های مدنظرمان رونمایی خواهیم کرد .

وی افزود : در حوزه آسفالت و جدول گذاری و مرمت هم ، شاید کارنامه قابل قبولی نداشته باشیم ولی کارنامه فعالیتی ما قابل دفاع است . درست است برخی از نقاط شهر هنوز دستخوش موضوعاتی هستند که نیاز به فعالیت بیشتری دارد ولی در مجموع همه اقدامات در جریان است .

وی همچنین یکی از نگرانی ها و دغدغه های موجود در سال جاری را ممانعت از ادامه واریز سهمیه قیری دانست که ازسال گذشته به شهرداری تخصیص پیدا کرده بود .

وی گفت : خوشبختانه یک سهمیه آن واریز شده و امیدواریم مابقی نیز بدون مشکل خاصی انجام گیرد. چرا که این موضوع پاشنه آشیل شهرداری بوده و اگر تخصیص نیابد گرچه فعالیت ها متوقف نمی شود ولی طبیعتا از سرعت انجام کارها می کاهد .

وی همچنین با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت ماه جاری ، کار نرده های پل غازیان به نقطه مطلوبی خواهد رسید ، یادآور شد : البته همزمان رنگ آمیزی آن مجموعه هم در حال انجام است ، و چون ما در این زمینه از توان داخلی و نیروهای مجموعه شهرداری استفاده می کنیم، نمی توانیم بیشتر از این به آنها فشار بیاوریم ، اما همچنان برطبق یک برنامه ریزی کامل ، اقدامات را به پیش می بریم و امید که با خروجی قابل قبول ، چهره شهر به سمت مطلوبیت پیش رود .

در برخی رسانه های مجازی ، موضوعات غیرمنصفانه و نادرست بیان می شود

وی سپس از عملکرد برخی از رسانه های مجازی انتقاد و خاطرنشان کرد : متاسفانه به رغم تلاشهای شهرداری ، در برخی رسانه های مجازی ، موضوعات غیرمنصفانه و نادرست بیان می شود .

وی با بیان اینکه در مرحله نخست با پرداخت مطالبات پرسنل شهرداری ، موجبات خوشحالی همکاران مجموعه فراهم شد ، گفت : در گام بعدی تمام تلاش خود را می کنیم تا با رفع مشکلات شهر ، مردم را نیز راضی و خرسند کنیم .

تاریخ:
1401/02/06
تعداد بازدید:
109
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal