۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ساعت‌های مناره در دست تعمیر و بازسازی است
چهار ساعت مناره تاریخی این شهر که توسط استادکار پیمانکار شهرداری در دست تعمیر و بازسازی است، به‌زودی در جای خود نصب می‌شود.

شهردار بندر انزلی گفت: چهار ساعت مناره تاریخی این شهر که توسط استادکار پیمانکار شهرداری در دست تعمیر و بازسازی است، به‌زودی در جای خود نصب می‌شود.

مهدی خلیلی دشهردار بندرانزلی اظهار کرد: چهار ساعت مناره تاریخی شهر بندر انزلی نیازمند بازسازی بود که توسط استادکار پیمانکار شهرداری در گیلان در دست تعمیر است و ساعت‌ها تا یک ماه آینده در جای خود نصب می‌شود و مانند گذشته در هر ساعت از شبانه‌روز صدای زنگ آن در شهر طنین‌انداز خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمای بیرونی مناره در سال 1398 توسط یک شرکت بخش خصوصی با تکنیک نانو رنگ آمیزی شده و تاکنون ماندگاری بسیاری خوبی داشته است، افزود: اخیراً راه‌پله‌های مناره رنگ‌آمیزی شده و نورپردازی برج نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار بندر انزلی خاطرنشان کرد: مناره این شهر در ایام تعطیلات نوروز، پذیرای بازدیدکنندگان بود و از اوایل خردادماه جاری نیز این برج برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود.

 مناره یا برج ساعت بندرانزلی از بناهای دوره قاجاریه، در خیابان سپه شهر بندر انزلی واقع شده است و بر اساس اسناد تاریخی، زمانی که آقا محمدخان قاجار بر امیر هدایت‌الله خان چیره شد، به دستور وی به عنوان برج دیده‌بانی اسلحه خانه و تأسیسات نظامی، همچنین به عنوان فانوس دریایی بنا نهاده شد. این برج آجری و دارای سقف سفالی، در عصر قاجاریه خصوصاً در دوره جنگ‌های ایران و روس به عنوان برج دیده‌بانی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ در سال 1308 به دستور رضاخان، مهندسان آلمانی برج را با سیمان و آجر تجدید بنا کرده و ساعتی بالای آن نصب کردند که از آن پس «برج ساعت» نام گرفت.

 
تاریخ:
1401/02/19
تعداد بازدید:
261
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal