۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
وجود بیش از 30 ساختمان قدیمی و ناامن در بندرانزلی
بیش از 30 ساختمان قدیمی و ناامن در شهر وجود دارد که شهرداری به مالکان آن‌ها اخطارهای لازم را داده است تا نسبت مقاوم‌سازی بنا اقدام کنند.

شهردار بندرانزلی گفت: بیش از 30 ساختمان قدیمی و ناامن در شهر وجود دارد که شهرداری به مالکان آن‌ها اخطارهای لازم را داده است تا نسبت مقاوم‌سازی بنا اقدام کنند.

مهدی خلیلی اظهار کرد: در بندرانزلی بیش از 30 ساختمان قدیمی، تاریخی و میراثی ناامن مانند گراندهتل متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و هتل تهران وجود دارد که شهرداری از سال‌های گذشته طی چندین مکاتبه اخطارهای لازم را به مالکان آن‌ها داده است تا نسبت مقاوم‌سازی بنا اقدام کنند و رونوشت تمام نامه‌ها جهت استحضار و اقدامات لازم برای مقامات قضائی شهرستان ارسال شده است.

وی افزود: جو رسانه‌ای بسیار خوبی نسبت به ساختمان‌های ناامن در کشور ایجاد شده و این موضوع به نفع شهرداری‌ها است؛ زیرا در برخی مواقع زور شهرداری‌ها به مالکان ساختمان‌های ناامن نمی‌رسد.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: در بندرانزلی چهار بازار کاسپین، پردیس، انزل‌مال و گیلار فعال است که هیچ‌کدام از این بازارها پایان کار و ایمنی لازم را ندارد و شهرداری به مالکان آن‌ها اخطار داده است.

خلیلی تصریح کرد: بازار پردیس ساختار دایره‌ای و سقف کوتاهی دارد و وضعیت آن نسبت به سایر بازارها بسیار ناامن و نگران کننده است. با توجه به اینکه این بازار در منطقه مسکونی واقع شده است، اگر حریق در آن اتفاق بیفتد فاجعه وحشتناکی رخ خواهد داد.

وی گفت: به تازگی به شهرداری اجازه داده شده است که از فعالیت بازار جلوگیری کند، اما با توجه به اینکه اکنون بیش از 200 کسبه در بازار پردیس مشغول به کار هستند و امرار معاش می‌کنند، شهرداری تاکنون با آن‌ها مماشات کرده است؛ با این حال بازار باید به لحاظ استحکام بنا و وقوع احتمالی حریق ایمن‌سازی شود و از سوی کارشناس رسمی مورد بررسی و تأیید قرار بگیرد.

تاریخ:
1401/03/30
تعداد بازدید:
160
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal