۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
مهمتـرین وظیفـه ی ایـن واحـد ، حفـظ و نگهـداری زیـرساخـت ها و اماکـن عمومـی شهـر است
یـکی از واحـدهای شهـرداری که خدمـات آن بـرای شهرونـدان ملمـوس اسـت ، واحـد تاسیـسات می باشد .
مسئول واحد تاسیسات شهرداری بندرانزلی در گفتگوی اختصاصی با ماهنامه انزلی فردا ، اظهار داشت : مهمترین وظیفه ی این واحد ، حفظ و نگهداری زیرساخت ها و اماکن عمومی سطح شهر است .
علی پیشـگاه سپس درخصـوص عملکرد واحد تاسیسات شهرداری بندرانزلی به تشـریح گفت : یکی از وظایف این واحد ، تعمیر و نگهداری تاسیسات آب و برق پارکهای شهری و محلی و فضاهای سبز سطح شهر در هر دو منطقه انزلی و غازیان می باشد .
وی افزود : این مکان ها شامل بلوار قدس ، پارک پاسداران، پارک برادران نویری، پارک آفتاب، پارک راستین قایقران، پارک شقایق، پارک جنب بیمارستان، پارک عاشورا، پارک انصارالحسین، پارک دستغیب، فضای سبز کارآموزی، پارک طلوعی، پارک قلمگوده، فضای سبز دادگستری، پارک تختی، پارک سوسر، پارک اختر کاویان، پارک کودک گلستان 5، پارک رضوان، پارک آزادگان، پارک هفت آذر، پارک پرستو، پارک خرمشهر، پارک فاز یک نیروی دریایی و فضای سبز ترمینال تا میدان مالا هستند.
وی به حفـظ و نگهداری تاسیسات آب و برق اقامتگاههای موقت شهـرداری از قبیل پارک جنگلی، کمپینگ و طرح سالمسـازی دریای شهـرداری واقع در انتـهای خیابان پاسـداران نیز اشاره کرد .
روشنایی معابر ، پارکـها و میادیـن یکی از عنـاصر مبلمان شهری
وی همچنین با بیان اینکه روشنایی معابر ، پارکـها و میادیـن یکی از عنـاصر مبلمان شهری محسوب می شوند، تصریح کرد : واحد تاسیسات شهـرداری بندرانـزلی در بحث تامین روشنایی میـادین بعنوان یکی دیگر از وظایـف خود ، در خصـوص تامین روشنایی میادین انـزلی و غـازیان از قبیل بـرج نوری میدان کریمبخش، روشنایی میدان امـام خمینی(ره) و اطراف آن، بـرج نوری میدان گمرک، میدان مالا، میدان عاشورا، میدان امام هـادی (ع)، میدان عبدحق (بی بی حوریه)، میدان شهید خدادادی، میـدان ناجـی ، میـدان شهید گـل آور، میدان 23 مهر، میـدان شهـرداری و لچـکی روبروی دخانیـات اقـدام مـی کند.
مسئول واحد تاسیسات شهرداری بندرانزلی در ادامه اضافه کرد : میزان روشنایی در مکان های مختلف متفـاوت بوده و نمی توان بـرای همه مکان ها، میزان نور مشخصی را در نظر گرفت .
بنابراین سعی شده در پارک ها میزان روشنایی در حد متعارف فضاهای سبز باشد تا شدت نور آرامش شهروندان را بر هم نزند و از طرفی امنیت پارک ها نیز افزایش یابد .
پیشگاه در ادامه ی این گفتگو همچنین با اشاره به اینکه تامین روشنایی به منظور افزایش امنیت عبوری و کاهش حوادث جهت رفاه حال شهروندان به هنگام تردد و برای زیبایی مبلمان شهری به هنگام شب حایز اهمیت است ، خاطرنشان کرد : به همین منظور در راستای تامین روشنایی رفیوژ وسط خیابانهای اصلی و فرعی سطح شهر انزلی و غازیان شامل روبروی پارک برادران نویری، کانال انصارالحسین، خیابان فرهنگ منتهی به پاسداران، شهدای شمالی و جنوبی، تقاطع آخر خط ، خیابان نواب و دستغیب جنب آتش نشـانی، خیابان تکاوران، خیابـان طالقانی، خیـابان رضا نظری، خیابان 23 مهـر، خیابان عبادت و خیابان نیکبـخش اقدامـات لازم را از جمـله تعویـض مرتب لامپ های سوخته و رفـع خاموشی در بوستان ها بطور مستمر انجام می دهیم .
وی یادآور شد : همچنین این واحد در زمان اجـرای پـروژه های مختلـف در شهر ، جانمایی و نصـب و راه انـدازی تاسیسات برقی و مکانیکی را برعهده دارد .
تعامل با شهرداری های نواحی در زمینه تاسیسات اجرایی
پیشگاه در بخش دیگری از این گفتگو به هماهنگی و تعامل با شهرداری های نواحی در زمینه تاسیسات اجرایی و همکاری با حوزه ترافیک اشاره کرد و اظهار داشت : یکی دیگر از اقدامات واحد تاسیسات شهرداری بندرانزلی ، تعمیر و نگهداری چراغهای راهنمایی و رانندگی تقاطع های سطح شهر از قبیل چراغهای چشمک زن ، تایمرهای معکوس شمار و چراغهای عابر پیاده است .
وی سپس به تبدیل چراغهای لاک پشتی گازی به LED کم مصرف نیز اشاره کرد و گفت : به همین منظور از میدان امام (ره) تا تقاطع چراغ برق، خیابان شهدای شمالی و میدان گمرک تا تقاطع امامزاده نسبت به تبدیل چراغهای لاک پشتی گازی به LED اقدام کردیم .
حفظ و نگهداری روشنایی برج ساعت مناره ، تعمیر و نگهداری روشنایی تیرهای تلسکوپی از نوار ساحلی موج شکن تا پارک پاسداران و نگهداری تاسیسات آب و برق ترمینال مسافربری از دیگر مواردی بود که پیشگاه به آنها اشاره کرد .
از زیبایی شهر تا احساس آرامش و رضایت شهروندان
رییس واحد تاسیسات شهرداری بندرانزلی همچنین با بیان اینکه زیبایی شهر بسیار حایز اهمیت است چرا که موجب احساس آرامش و رضایت شهروندان شده و کیفیت زندگی در محیط شهری را ارتقا می بخشد ، تصریح کرد : امروزه در فضاهای شهری باید شرایطی را فراهم کرد تا حس مطلوبی در شهروندان در حیـن عبور و مرورهای روزانه شان ایجـاد شـود ،
که یکی از تاثیرگذارترین این موارد در ایجاد چشم انداز زیبا و دل انگیز استفاده از آب نماها بعنوان یکی از المان های شهری می باشند.
وی با اشاره به اینکه این در حالی است که آبنماها هم مانند هر وسیله دیگری نیاز به مراقبت و نگهداری دارند تا به درستی عمل کنند و مدت زمان بیشتری کارایی داشته باشند ، خاطرنشان کرد : در همین راستا واحد تاسیسات شهرداری بندرانزلی ، حفظ و نگهداری آبنماهای سطح شهر شامل آبنماهای میدان امام (ره) ، جنب فرمانداری انزلی ، در محدوده بلوار قدس، جنب دادگستری، جنب تامین اجتماعی، میدان مالا و میدان عبدحق ( بی بی حوریه ) را برعهده دارد.
وی متذکر شد : در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی
نیز تزیینات شهری را با استفاده از چراغهای پرچمی سه متری، سان لایت تصویری، ریسه های هفت رنگ برنامه دار، چراغهای rgp 30 سانتی نرده های فلزی دو طرف پل ولایت غازیان و پل جدید انزلی انجام می دهیم .
پیشگاه در پایان این گفتگوی اختصاصی با بیان اینکه امیدوارم با اقدامات این واحد توانسته باشیم تا حدودی رضایت شهروندان را جلب کنیم ، یادآور شد : شهروندان بندرانزلی می توانند مشکلات موجود در سطح شهر که در حیطه وظایف این واحد است را از طریق سامانه 137 شهرداری و شماره تماس 44541937 به ما منعکس کنند .
 

تاریخ:
1401/07/18
تعداد بازدید:
367
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal