۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
آغاز نصب تجهیزات تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست
شهردار بندرانزلی از آغاز نصب تجهیزات تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست این شهر خبر داد.

مهدی خلیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: ابنیه تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست بندر انزلی در سال گذشته به اتمام رسید و فروردین‌ماه سال جاری، فرایند آگهی مناقصه برگزار و پس از انتخاب پیمانکار، خردادماه سال جاری قرارداد همکاری 28 ماهه امضا شد و پیمانکار از تاریخ انعقاد قرارداد چهار ماه فرصت داشت تا تصفیه‌خانه را به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای تجهیز و تکمیل تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست 70 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در نظر گرفته شد، افزود: تجهیز کارگاه تصفیه‌خانه در محل کارخانه کمپوست توسط پیمانکار انجام شده و اکنون در حال نصب تجهیزات برای اجرای طرح است.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه شیرابه تا پایان آبان‌ماه افتتاح می‌شود و طبق قرارداد، پیمانکار باید دو سال از آن بهره‌برداری کند و پس از پایان این مدت‌زمان، باید براساس ضمانت‌نامه و استانداردهای موجود، تصفیه‌خانه را به شهرداری تحویل دهد.

خلیلی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه شیرابه 25 مترمکعب در روز است، تصریح کرد: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست، معضلات زیست‌محیطی و کشاورزی ناشی از شیرابه زباله‌ها در روستای خمیران رفع می‌شود.

وی گفت: درحال‌حاضر روزانه 140 تن زباله در بندرانزلی جمع‌آوری و به کارخانه کمپوست منتقل می‌شود که این زباله‌ها در زمان تعطیلات و پیک مسافر به 200 تن نیز می‌رسد.

تاریخ:
1401/08/10
تعداد بازدید:
280
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal