۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
مرمت و رنگ‌آمیزی موزیک جیگای بندرانزلی
شهردار بندرانزلی گفت: با هماهنگی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان، موزیک‌جیگای شهر مرمت و رنگ‌آمیزی شد.

مهدی خلیلی شهردار بندرانزلی اظهار نمود: شهرداری بندرانزلی با هماهنگی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان، به منظور مرمت و رنگ‌آمیزی موزیک‌جیگای آگهی مناقصه محدود برگزار کرد و پیمانکار واجد شرایط با پایین‌ترین قیمت پیشنهادی، برنده مناقصه شد.

وی افزود: پیمانکار شهرداری از حدود یک ماه پیش، کار رنگ‌آمیزی ستون‌ها و مرمت سقف حافظیه انزلی را آغاز کرد و این عملیات هفته گذشته به اتمام رسید.

 

شهردار انزلی با بیان اینکه رنگ‌آمیزی و مرمت موزیک‌جیگا خواسته بحق شهروندان بود، خاطرنشان کرد: شهرداری این بنای میراثی را با هدف حفظ و حراست از آثار تاریخی شهر با هزینه‌ای حدود دو میلیارد ریال مرمت و بازسازی کرده است.

به گزارش ایمنا، حافظیه (موزیک‌جیگا) سال 1311 شمسی به سفارش شهرداری توسط گروهی از مهندسان آلمانی در مجاورت ساختمان شهرداری و مشرف به بوستان ساحلی (بلوار) ساخته شد.

مساحت کلی این بنا 76 مترمربع و ستون‌های بلند، دیواره کوتاه نرده‌ای شکل و بام گنبدی از مشخصه‌های این بنا است و دو سوی بنا پنج پلکان کوتاه قرار دارد. پس از احداث حافظیه شیراز در سال 1314 این بنا به دلیل شباهت بسیار به آرامگاه حافظ و علاقه مردم به این شاعر بزرگ به حافظیه انزلی تغییر نام پیدا کرد.

این بنا در گذشته مکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی بوده است و به همین دلیل از آن به عنوان موزیک‌جیگا (در گویش گیلکی به معنی جایگاه نواختن موسیقی) نام برده می‌شود. این بنا در سال 1356 با شماره ثبت 1513 در لیست آثار تاریخی کشور به ثبت رسید.

تاریخ:
1401/08/16
تعداد بازدید:
223
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal