۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
دوره پنجم جشنواره گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی
پنجمین دوره جشنواره گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی از 21 الی 28 مرداد ماه (عید قربان تا عید غدیر) در طرح سالمسازی دریا واقع در انتهای خیابان پاسداران این شهر برگزار شد.

این جشنواره با رویکرد فرهنگی و هنری، گردشگری، ورزشی و محیط زیستی فعالیت می کند و یکی از مهمترین محورهای آن، برگزاری مجموعه جشنواره های فرهنگی و ورزشی در قالب رویدادی بزرگ در راستای جذب گردشگران است.

پنجمین دوره جشنواره گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی در قالب جشن های شبانه با حضور هنرمندان مطرح کشوری، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، ورزشی، گردشگری و محیط زیستی برگزار خواهد شد.این جشنواره که با هدف ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در راستای حمایت از اکوسیستم تالاب و حفاظت از محیط زیست دریایی برپا گردید با برنامه های متنوعی همچون مسابقات مختلفی مثل بازیهای بومی محلی،مجسمه های شنی، نقاشی کودکان ،آواز و موسیقی سنتی گیلانی و پاپ ،حضور مجریان و هنرمندان و چهره های معروف استانی و کشوری و همچون میلاد کی مرام هنرپیشه معروف سینما که خود اهل انزلی است و استاد ایرج خواجه امیری،استاد قوامی و همراه بود.
مراسم اختتامیه جشنواره مسؤولین شهرستان بندرانزلی اعم از فرماندار،اعضای شورای اسلامی شهر استقبال چشمگیر و کم نظیر مردم را شاهد بودیم .

حسن پور قربان ، شهردار بندرانزلی نیز هدف از برگزاری این جشنواره را درسالهای اخیر شناسایی آسیب ها و مخاطراتی که اکوزیست مرداب و دریای انزلی را تهدید میکند عنوان کرد و افزود:برای مقابله با این آسیب ها باید فرهنگ عمومی جامعه در راستای حفظ آن ارتقا یابد بنابراین برپایی جشنواره گلدهی لاله های تالابی یکی از اقدامات برنامه ریزی شده مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی در راستای حفظ این منابع ارزشمند زیست محیطی است.

وی بابیان اینکه انزلی از پتانسیل های بالایی برخوردار است اظهارداشت:برای حفظ تالاب واکوسیستم آن نباید فقط به برپایی جشنواره بسنده شود.

شهردار بندرانزلی درادامه به طرح توسعه گردشگری پایدار و نوین در مناطق مختلف شهر بندرانزلی ازجمله در مناطق سوسررگا،نهنگ رگا وپاشا رگا اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این مناطق با چهره های نا زیبایی مواجه هستیم که درخور و شان شهر نیست.

وی افزود: این مناطق با برنامه ریزی دقیق و اصولی میتواند ساماندهی شده وبه ایستگاهها و پارکینگهای قایق رانی تبدیل شود که هم در تقویت و زیباسازی سیمای شهری کمک شایانی مینماید و هم اشتغالزایی ایجاد میکند.

وی ابزار امیدواری کرد که این مساله با نشستی مشترک با مسؤولین میتوایند به واقعیت بپیوندد.

مسئول اداره فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندرانزلی روز سه شنبه در این ارتباط به ایرنا اظهار کرد: پنجمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی با هدف بازیابی و احیای فرهنگ انزلی و با رویکرد های مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، گردشگری ، محیط زیستی و اجتماعی آغاز به کار کرده است.

حامد سمیعی با بیان اینکه جشنواره گل دهی لاله های تالابی انزلی بزرگترین رویداد فرهنگی گیلان محسوب می شود افزود: پس از برگزاری رویداد شب فرهنگی و اختتامیه نمایشگاه سینمای جوان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی، پاسداشت روز ملی دریای کاسپین با برگزاری مسابقه ساخت مجسمه های شنی ، برگزاری ورزش های آبی، مسابقه طناب کشی، برنامه های متنوع برای کودک و خانواده ، کارگاه نقاشی سرامیک ، جانمایی مبلمان بازیافتی، روستا گردی، بازی های بومی محلی، تورنمنت استانی داژبال، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، ترامبولین، انزلی گردی،کارگاه جواهر سازی، برگزاری پیاده روی خانوادگی، مسابقات کبدی،کارگاه نقاشی سرامیک و دعوت از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در شبهای اخر این جشنواره از برنامه های متنوع پنجمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی انزلی است .

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در محل برگزاری این جشنواره تاکید کرد: حضور چهره های نامدار کشور در این جشنواره می تواند برای گردشگران و شهروندان بندرانزلی جذاب باشد و در این جشنواره زمینه های لازم برای افزایش شور و نشاط اجتماعی مردم فراهم شده است.

سمیعی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به موضوعات زیست محیطی در کنار پرداختن به برنامه های فرهنگی تصریح کرد: جشنواره گلدهی لاله های تالابی از بدو شروع کار خود از نخستین جشنواره در تلاش بوده علاوه بر بازگویی مجدد و توجه بیش از پیش به موضوعات و مشکلات مربوط به محیط زیست به پیشینه فرهنگی بندرانزلی نیز پرداخته شود.

مسئول اداره فرهنگی و ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر انزلی همچنین گفت: باید با فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت های فرهنگی به نقطه ای رسید که بازیابی فرهنگی مان جلوه مثبتی داشته باشد و نهاد های مختلف با مشارکت مردم در حوزه های فرهنگی و محیط زیستی باعث شوند که در کنار برگزاری این جشنواره شاهد اتفاقات خوبی در همه زمینه ها در این شهر ساحلی باشیم.

سمیعی ادامه داد: یقینا پایان این جشنواره پایان ماجرا نخواهد بود و دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله های تالابی آمادگی حضور جوانان با استعداد و توانمند و فعالان اجتماعی در دبیرخانه دائمی جشنواره گلدهی لاله های تالابی را دارد تا از هم اکنون برای برگزاری جشنواره ششم آمادگی داشته باشد.

به گفته سمیعی توجه ویژه مسئولان استان خصوصا استاندار گیلان برای فراهم سازی شرایط لازم در راستای ثبت ملی جشنواره گلدهی لاله های تالابی انزلی و برگزاری این جشنواره به صورت منطقه ای و بین المللی با استفاده از ظرفیت های کشورهای حاشیه دریای خزر ضرورت دارد.

سمیعی با تشکر از همه منتقدانی که دلسوزانه و منصفانه نکات قابل توجه را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره گوشزد می کنند، افزود: نقد اگر منصفانه باشد باید به آن پرداخت و پس از بررسی به عنوان سرلوحه کار قرار داد اما برخی انتقادات ، منصفانه نیست و نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد اما دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله های تالابی برای همه انتقادات منصفانه و غیر منصفانه به عنوان نظر مردم احترام قائل است.

وی تاکید کرد: تلاش اعضای دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله های تالابی بر این است که نگاه عموم مردم نسبت به این جشنواره واضح و شفاف باشد و بدانند چه اتفاقاتی در خلال برگزاری این جشنواره در شهر رخ می دهد .

سمیعی به انتقاد برخی از افراد در خصوص هزینه های میلیونی برای این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه کردن برای فرهنگ و برنامه های فرهنگی سرمایه گذاری در راستای زیرساخت های فرهنگی است و برای بازگشت به هویت درخشان فرهنگی شهر اولین ها به عنوان هدف نهایی این جشنواره باید سرمایه گذاری کرد.

مسئول اداره فرهنگی ورزشی، اجتماعی شهرداری بندرانزلی همچنین بیان کرد: با نگاهی به تقویم برنامه های پنجمین جشنواره می توان دریافت که این جشنواره در چه بخش هایی و با چه رویکردی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه نخستین اولویت جشنواره گلدهی لاله های تالابی، صرفه جویی در هزینه هاست گفت: تلاش اعضای این دبیرخانه ، تحقق هدف احیای فرهنگ و پیشینه فرهنگی بندرانزلی است.

 
تاریخ:
1400/11/08
تعداد بازدید:
803
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal