۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
دوره سوم جشنواره گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی
سومین دوره جشنواره لاله های تالابی در شهریور سال 1396 در محوطه شهرداری برگزار شد.

سومین دوره جشنواره لاله های تالابی در شهریور سال 1396 در محوطه شهرداری برگزار شد.

کامبیز رضواندل ،سرپرست وقت شهرداری بندرانزلی گفت: جشنواره لاله های تالابی برای سومین سال توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی با همکاری گروه های مردم نهاد برگزار می شود.

وی افزود: سومین دوره جشنواره لاله های تالابی همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله کارگاه های آشنایی با تالاب، کارگاه های قصه خوانی و عروسک سازی با مواد بازیافتی ، توریسم پرنده نگری ، تور انزلی گردی ، دوچرخه سواری و جشن مردمی لاله های تالابی برگزارمی شود.

سرپرست شهرداری انزلی با بیان اینکه جشن مردمی لاله های تالابی روز یکشنبه 26 شهریور برگزار می شود تصریح کرد: کارگاه ها و برنامه های جانبی جشنواره از روز پنجشنبه 23 شهریور فعالیت خود را آغاز می کند .

حامد سمیعی مسئول اداره فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرانزلی صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از برگزاری موفق دو دوره متوالی جشنواره لاله های تالابی در دو سال گذشته ، سومین دوره این جشنواره نیز آغاز شده است.
وی افزود : در سومین جشنواره لاله های تالابی که به مدت شش روز تا 28 شهریورماه جاری ادامه دارد، برنامه های فرهنگی و علمی و آموزشی مختلف و گوناگونی از سوی دبیرخانه این جشنواره و با مشارکت انجمن های دوستدار و حامی محیط زیست انزلی برنامه ریزی شده است.
سمیعی با اشاره به آغاز این جشنواره با برگزاری دوچرخه سواری از میدان مالا تا شهرداری (موزیک جیگا) یادآور شد: برگزاری کارگاه های مستندسازی 2 دقیقه ای، آشنایی با تالاب بین المللی انزلی، پاکسازی موج شکن قدیم انزلی از زباله ، عروسک با مواد بازیافتی، کتاب خوانی با محوریت تالاب و محیط زیست از جمله برنامه ریزی های این جشنواره است.
وی با اشاره به ایجاد زنجیره انسانی در پل قدیم غازیان به منظور حمایت از تالاب بین المللی انزلی تصریح کرد: کارگاه توریسم پرنده نگری، تور انزلی گردی برای مردم رشت، رضوانشهر و پره سر و فومن ، برگزاری جشن مردمی لاله های تالابی و دیدار با نمایندگان اعضای آژانس همکاری های بین المللی ژاپن(جایکا ) از دیگر برنامه های این جشنواره تا روز پایانی آن است.
به گزارش خبرنگار ایرنا تالاب بین المللی انزلی با مساحت 193 کیلومتر مربع در جنوب غربی سواحل دریای خزر، مجموعه بزرگی از آب های شیرین با نیزارهای گسترده محل مناسبی برای تخم ریزی ماهیان ، زمستان گذرانی ، آشیانه گذاری و جوجه اوری پرندگان و رویشگاه گیاهان ارزشمند و زیبایی چون لاله تالابی ، نیلوفر و مریم آبی است .
امید که با برگزاری اینگونه جشنواره ها دیگر شاهد تخریب و آلودگی تالاب ، چیدن لاله های زیبای تالابی و لطمه به این زیست بوم ارزشمند نباشیم و این جشنواره نمادی برای حفاظت بهتر از تالاب زیبای انزلی و لاله های تالابی و دیگر موجودات ارزشمندش باشد.

 
تاریخ:
1400/11/10
تعداد بازدید:
822
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal