۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دوره دوم جشنواره گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی
دوره دوم این جشنواره در سال 1395 در طرح سالمسازی دریا برگزار شد

دوره دوم این جشنواره در سال 1395 شهرداری بندرانزلی با اختصاص فضایی بزرگتر برای شرکت کنندگان در این جشنواره اقدام به برگزاری این جشنواره در انتهای خیابان پاسداران انزلی در طرح دریا نمود که جمعیت بسیار زیادی هم از این موضوع استقبال نموده اند ، در جشن های شبانه این رویداد به طور متوسط 10 هزار نفر شرکت می نمودند که از این حیث می توان آنرا به عنوان بزرگترین جشنواره استان گیلان قلمداد نمود.

استاندار گیلان از برگزاری دومین جشنواره لاله های تالابی بندرانزلی در تاریخ دهم تا چهاردهم مرداد ماه خبر داد.

محمدعلی نجفی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به بازدید از دبیرخانه جشنواره لاله های تالابی در بندرانزلی، از برگزاری دومین جشنواره ملی لاله های تالابی این شهر در تاریخ دهم تاچهاردهم مرداد ماه امسال خبر داد. وی با بیان اینکه جشنواره که با حضور هنرمندان برجسته کشوری در شهرستان بندرانزلی برگزار می شود افزود: شامل برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با 80 غرفه، تورهای گردشگری انزلی و تالاب گردی و مسابقات فرهنگی، ورزشی، نقاشی، عکاسی و ساخت مجسمه های شنی است. استاندار گیلان با بیان اینکه جشنواره از دهم تا چهاردهم مرداد در سطح ملی و در شهرستان بندرانزلی برگزار می شود ادامه داد: لاله تالابی گیاهی آبزی است که انتشار بسیار محدودی در سطح جهانی دارد و لذا گسترش آن در این منطقه واجد ارزش بین المللی است. به گزارش موج، این گیاه پایا دارای برگ های مدور و قلبی شکل بسیار بزرگ به قطر60 سانتیمتر برآمده از آب، به رنگ سبز متمایل به آبی با کناره کامل و گل های درشت با گلبرگ های صورتی رنگ ضخیم و متعدد است. این گیاه زیبا در منطقه حد فاصل پناهگاه حیات وحش سرخانکل و سلکه در تالاب انزلی می روید و بعضا در نقاط دیگر تالاب به صورت محدود دیده می شود. به نظر می رسد قو علاقه زیادی به تغذیه از دانه این گیاه دارد به طوریکه اغلب در فصل زمستان این پرنده در رویشگاه های لاله تالابی دیده می شود. برخی افراد محلی بذرهای این گیاه را که در گویش گیلکی به آن سله باقلا (باقلای آبگیر) گفته می شود چیده و به عنوان پسته دریایی در معرض فروش قرار می دهند.

در اولین شب از برنامه های جشنواره لاله های تالابی استقبال بی نظیری صورت گرفت و مجتمع طرح دریای بندر انزلی پذیرای همشهریان و مسافرانی بود که آمده بودند ساعات خوشی را در جشنواره گل دهی لاله ها بگذرانند .

شهردار بندرانزلی جشنواره لاله های تالابی را جشنواره ای با رویکرد محیط زیستی و فرهنگی و اجتماعی دانست و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره و استقبال مردم از تمامی کسانی که برای برگزاری آن تلاش شبانه روزی داشتند تقدیر نمود.

بهروز تشکر مجری اهل انزلی صدا و سیما اجرای برنامه را در شب افتتاحیه جشنواره بر عهده داشت و همچنین جواد عزتی بازیگر سریال های دردسر های عظیم و دودکش به عنوان مهمان ویژه در این برنامه شرکت نمد.

جواد عزتی از حضور بیش از 5 هزار انزلی چی در مجتمع طرح دریا اظهار شگفتی نمود و گفت انتظار این جمعیت را در شهر انزلی نداشتم .

مجتبی کبیری، خواننده پاپ نیز از حضور در بین مردم انزلی اظهار خوشنودی نمود و گفت من مردم انزلی را بسیار دوست دارم و امشب برای اولین بار موزیکی که به مناسبت میلاد امام رضا (ع) ضبط شده برای مردم انزلی اجرا می کنم.

لازم به ذکر است که تندیس جشنواره گل دهی لاله های تالابی در شب افتتاحیه جشنواره با حضور شهردار و فرماندار توسط اعضای اصلی دبیرخانه جشنواره رونمایی شد .

شهردار انزلی به عنوان دبیر جشنواره از بانوان فعال دبیرخانه خواست تا رونمایی را انجام دهند .

این جشنواره برای پیشبرد اهداف خود از کارگروه های مختلفب نیز بهره می برد ، کارگروه نقاشی روی بوم و مدادرنگی ،کارگروه نقاشی دیواری، کارگروه گردشگری، کارگروه ورزشی ،کارگروه تبلیغات محیطی، کارگروه رسانه ، کارگروه عکس و فیلم , کارگروه کودک ، کارگروه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در دو بخش عمومی و تخصصی ،کارگروه آموزشی و کارگروه جذب اسپانسر از جمله کارگروه هایی است که امسال با هدف مشخص ایجاد و برنامه ریزی و تقسیم کار اعضای کارگروه با خط مشی های اعضای اصلی دبیرخانه لاله های تالابی تعیین و اجرا خواهد شد.

شهردار وقت بندرانزلی در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره لاله های تالابی با رویکردی زیست محیطی، گردشگری و اجتماعی برگزار شده است.
رضا پورشعبان با اشاره به برگزاری موفق اولین دوره این جشنواره درسال گذشته افزود: معرفی صنایع دستی بومی، برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با تالاب و محیط زیست و همچنین برگزاری تورهای انزلی گردی و جشن های شبانه از دیگر ویژگیهای این جشنواره است .
وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره در کنار کلیه دستگاه های اجرایی دستگاه ها و مجریان خدمات رسانی در بخش های مختلف از جمله هتل داران، اتحادیه قایقرانان و رستوران داران نیز شهرداری را در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره کمک می کنند.
پورشعبان ابراز امیدواری کرد با تلاش و کوشش همه دستگاه های اجرایی و مسئولان این جشنواره را به عنوان نماد ملی برای شهرزیبا و ساحلی انزلی تبدیل کرده و هرساله شاهد حضور گردشگران از تمام نقاط در این جشنواره باشیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا پس از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا و همچنین برگزاری مسابقه ماهیگیری با رویکرد زیست محیطی به عنوان پیش برنامه های دومین جشنواره گل دهی لاله های تالابی، جشن های شبانه این جشنواره نیز با حضور مجتبی کبیری خواننده پاپ و جوادعزتی بازیگر کشورمان و با اجرای بهروز تشکر آغاز به کار کرد.

 
تاریخ:
1400/11/11
تعداد بازدید:
828
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal