۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
مدیریت پسماند از دغدغه های به حق و صحیح جامعه امروز ماست
با شرکتهای توانمند در حوزه مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبداء همکاری می کنیم
به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی و به نقل از نشریه انزلی فردا شهردار بندرانزلی اظهار داشت : مدیریت پسماند یکی از دغدغه های به حق و صحیح جامعه امروز ما ، بویژه در منطقه شمال کشور است .
مهدی خلیلی با بیان اینکه شاید این موضوع تا چند سال گذشته ، مساله بغرنجی نبود و به این میزان باعث ایجاد دغدغه نمی شد ، تصریح کرد : یکی از مشکلاتی که ما امروز با آن دست و پنجه نرم می کنیم ، موضوع مدیریت پسماند و مشکلات محیط زیستی ای است که متعاقب آن ایجاد می شود و بارزترین آن مساله عدم تفکیک زباله از مبدا است .
 
تاکید بر فرهنگسازی و کاهش تولید زباله
وی خاطرنشان کرد : با توجه به اهمیت موضوع ، از سال گذشته رایزنی هایی را در این زمینه آغاز کردیم و متعاقب بازدیدی که از شهرداری مشهد ، بعنوان یکی از شهرداری های بسیار موفق در این خصوص داشتیم ، با الگوگیری از این شهر ، به جای انحصار گرایی برای تفکیک زباله از مبدا ، با هدف فرهنگسازی و کاهش تولید زباله ، تصمیم گرفتیم ، طرحی را به شورای اسلامی شهر ارائه دهیم تا اجازه واگذاری این امر بصورت مجوز و به تعداد انبوه اما در شرایط مشخص را اخذ کنیم .
وی با بیان اینکه در این راستا در گام نخست با شرکت بهروب جهت راه اندازی اپلیکیشن بهروب به توافق رسیدیم ، متذکر شد : بهروب یک سامانه جامع هوشمند مدیریت جمع آوری پسماند است که امیدواریم این اپلیکیشن مورد استقبال مردم قرار گیرد و به زودی در بین خانواده ها فراگیر شود .
خلیلی سپس اضافه کرد : بر اساس مجوز اخذ شده از سوی شورای اسلامی شهر بندرانزلی ، هر شرکتی در کشور که دارای چنین توانمندی باشد و بتواند سامانه ای را چه در حوزه های دانش بنیان یا غیر دانش بنیان طراحی کند، می تواند به معاونت خدمات شهری شهرداری بندرانزلی مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهد . همه درخواست ها در کمیته فنی پسماند بررسی می شود ، و اگر قابلیت و توانمندی مورد نیاز برای همکاری وجود داشته باشد، و همچنین متقاضیان بتوانند آیین نامه اجرایی مربوطه و استانداردهای تعیین شده را پاس کنند ، قرارداد همکاری منعقد خواهد شد .
وی به تاکید گفت : شرط لازم برای این کار ، توانایی در انجام آیین نامه اجرایی و استانداردهای تعیین شده ماست که در سامانه پسماند هم بارگذاری شده تا قابل رویت برای همه باشد.
قدرالسهم شهرداری را صفر درنظر گرفتیم
شهردار بندرانزلی در ادامه تصریح کرد : شهرداری بندرانزلی به جهت تاکیدی که بر فرهنگسازی در حوزه تفکیک زباله از مبدا دارد ، قدرالسهم خود را از قرارداد امسال با شرکت بهروب ، صفر در نظر گرفته است . و این بیانگر این است که این موضوع برای ما تا چه میزان حایز اهمیت است .
وی افزود : امیدواریم با تصمیمی که گرفتیم ، شرکت بهروب نیز تمام تلاش خود را انجام دهد تا بهترین خدمات را به مردم ارائه داده و رضایتمندی شهروندان را جلب نماید.
من قبول دارم که به دفعات این طرح به حال خود رها شد
خلیلی سپس با بیان اینکه ما می خواهیم مردم در چرخه تفکیک زباله از مبداء ، همراه باشند ، اظهار داشت : من قبول دارم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به دفعات در بندرانزلی آغاز شد و پس از مدتی به حال خود رها شد ،اما امیدواریم با همتی که در این شرکت دیدیم و نمونه اقداماتی که در شهرهای دیگر انجام شد ، این شروع ضمن استمرار و تداوم ، مقدمه ای باشد برای اتفاقات خوبی که به زودی محقق شود .
وی همچنین با تاکید بر اهمیت ورود علم به عرصه فعالیتهای شهرداری ، به انعقاد قرارداد با مرکز رشد واحدهای فناور نیز اشاره کرد و گفت : امیدواریم سامانه های هوشمند دیگری نیز توسط این دوستان تهیه و به کمک ما بیاید .
وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته و با همکاری شهروندان به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم بندرانزلی را بعنوان یک شهر سبز معرفی کنیم .
از همه دغدغه مندان حوزه محیط زیست می خواهیم کمک کنند
شهردار بندرانزلی در بخش دیگری از سخنانش از همه فعالان ، دغدغه مندان حوزه محیط زیست و اهالی رسانه خواست تا در این زمینه کمک و همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند .
وی خاطرنشان کرد: این یک طرح تجاری یا اقتصادی نیست بلکه یک طرح محیط زیستی است و امیدواریم همه کمک کنند تا با تبلیغ این نرم افزار و افزایش نصب آن ، در آینده ای نزدیک به اهداف مدنظر دست یابیم .
وی در خاتمه گفت : این اپلیکیشن به راحتی در تلفن همراه نصب می شود ، کاربرد آن بسیار ساده است و دسترسی های خوبی هم به کاربران می دهد.
گفتنی است شهروندان بندرانزلی می توانند با نصب اپلیکیشن بهروب بر روی گوشی های همراه خود ، تفکیک زباله در منزل و ثبت درخواست جمع آوری در برنامه بهروب ، در این طرح مشارکت داشته باشند.
پس از ثبت درخواست ، مامور پسماند در نشانی اعلام شده ، نسبت به تحویل زباله اقدام می کند.
این سامانه درنظر دارد بستری برای شهروندان و خانواده ها فراهم شود تا بتوانند زباله های تفکیک شده ی خود در منزل را در کمترین زمان و در آسان ترین حالت ممکن تحویل دهند .
همچنین اعلام شده که شهروندان می توانند در ازای میزان مشارکت و تحویل زباله ، با محاسبه وزن دقیق پسماند ، کسب درآمد کرده و یا خدماتی را دریافت کنند .
لازم به ذکر است در این اپلیکیشن ، سامانه ای نیز برای آموزش شهروندان درخصوص چگونگی تفکیک زباله از مبداء ایجاد شده است .
امکانات و خدمات دیگری نیز برای استفاده بیشتر و جلب رضایت عمومی در این اپلیکیشن پیش بینی شده است.
تاریخ:
1401/03/07
تعداد بازدید:
223
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal