۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرح سالم‌سازی دریا در بندرانزلی آماده پذیرایی از مهمانان و شهروندان
شهردار بندرانزلی گفت: طرح سالم‌سازی دریا به‌منظور رفاه حال شهروندان و گردشگران در فصل تابستان، آغاز شده است.

شهردار بندرانزلی گفت: طرح سالم‌سازی دریا به‌منظور رفاه حال شهروندان و گردشگران در فصل تابستان، آغاز شده است.

مهدی خلیلی اظهار کرد: طرح سالم‌سازی دریا در محدوده شهری و در انتهای خیابان پاسداران انزلی قرار دارد و دارای امکاناتی ازجمله شناگاه زنان و مردان، چهار عدد دوش آب سرد، سه چشمه سرویس بهداشتی، پارک بازی کودکان، فضای سبز، ست‌های ورزشی، آلاچیق، سایبان و پارکینگ خودرو است.

وی با بیان اینکه چراغ‌های روشنایی طرح ساحلی توسط شهرداری به‌روزرسانی و تقویت شده است، افزود: پرده‌های طرح سالم‌سازی دریا به دلیل فرسودگی و وزش باد شدید از بین رفته بود؛ بنابراین پرده‌های برزنتی جدید به رنگ آبی خریداری و در محل شنای بانوان و آقایان نصب شده است.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دریا تا حدودی عقب‌نشینی کرده بود، سازه‌های شناگاه در محل جدید نصب شده و فضای بسیار خوب و مناسبی برای شنا ایجاد شده است.

خلیلی با بیان اینکه 40 تابلوی هشداردهنده، با مضمون شنا ممنوع خریداری شده و تا پیش از تعطیلات تابستان در نقاط پرخطر دریا نصب می‌شود، افزود: در هفته جاری، 12 غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی با همکاری شهرداری و سپاه ناحیه انزلی در طرح ساحلی دریا افتتاح شد.

وی با بیان اینکه، نیروهای جمعیت هلال‌احمر و پلیس برای کمک و امدادرسانی و حفظ امنیت در طرح سالم‌سازی مستقر هستند، افزود: شهرداری به منظور حفظ امنیت جان مردم، درحال‌حاضر 6 نجات‌غریق زن و چهار مرد را در طرح سالم‌سازی دریا در دو شیفت مستقر کرده است.

 

شهردار بندرانزلی تصریح کرد: در سال گذشته اجرای طرح آزادسازی حریم 60 متر دریا با دستور ریاست‌جمهوری، باعث تخریب طرح سالم سازی دریا در انزلی شد و بازسازی دوباره این طرح، شهرداری را متحمل هزینه فراوانی کرده است.

وی گفت: به منظور بهسازی، تجهیز و آماده‌سازی طرح سالم‌سازی انزلی در مجموع حدود 20 میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه شده است.

تاریخ:
1401/04/22
تعداد بازدید:
481
منبع:
Powered by DorsaPortal