۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اجرای طرح ساخت مجسمه های چوبی با استفاده از تنه درختان خشکیده
از مردم می خواهیم درختان خشکیده با تنه قطور را به شهرداری معرفی کنند
به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی و به نقل از نشریه انزلی فردا، شهردار بندرانزلی از تصویب کلیات طرح بازآفرینی خیابان سپه ، پس از بحث و گفتگو و تبادل نظر بین اعضای شورای اسلامی این شهر خبر داد .
مهدی خلیلی در گفتگوی اختصاصی با انزلی فردا با بیان اینکه برای رفاه حال شهروندان و کسبه ، اجرای طرح بازآفرینی خیابان سپه یک ضرورت است، اظهار داشت : این یک پروژه بزرگ است و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی زیادی بر شهر خواهد داشت، بنابراین باید در اجرای آن نهایت دقت را داشته باشیم.
وی اضافه کرد : در فاز نخست، خواستار آن شدیم تا مشاور بر موضوع بازآفرینی کف این خیابان متمرکز شود، البته از مبحث بازآفرینی جداره خیابان سپه نیز غافل نخواهیم بود. با توجه به اینکه هم در طرح تفصیلی شهر در مورد آن اظهار نظر شده و هم میراث فرهنگی نظرات خود را در این زمینه دارد و با لحاظ جمیع این موارد، موضوع را پیش خواهیم برد .
وی سپس تصریح کرد : نظر شهرداری و مشاور پروژه ، پیاده محور بودن این طرح است . علاوه بر اینکه موضوعات فنی باید مدنظر قرار گرفته و با ذی نفعان ، کسبه و مردمی که در این خیابان رفت و آمد می کنند نیز جلسه ای داشته باشیم .
خلیلی به لزوم همراهی نهادهای نظارتی و اجرایی نیز در این خصوص تاکید کرد و افزود : همچنین طی جلساتی، نهایت هماهنگی با ادارات حفار مانند برق ، آبفا و ... را خواهیم داشت، و این در حالی است که با اداره میراث فرهنگی و پلیس راهور نیز باید در مورد مسائل ترافیکی مربوط ، هماهنگی لازم ایجاد شود .
توجه به سایر بافتهای تاریخی شهر در دستور کار شهرداری انزلی
شهردار بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه شهرداری توجه به سایر بافتهای تاریخی شهر را نیز در دستور کار خود قرار داده است ، گفت : اگر روند بازآفرینی خیابان سپه مثبت باشد، مطالعات کهنه بازار را هم شروع خواهیم کرد .
وی در بخش دیگری از این گفتگوی اختصاصی ، با اشاره به اینکه با تعاملی که با شورای اسلامی شهر داریم، برنامه های مدنظرمان را ، یک به یک ، پیش خواهیم برد، یادآور شد : از موارد دیگری که در بحث مبلمان شهری دنبال می کنیم مربوط به ایستگاه آتش نشانی غازیان است که در نظر داریم آن را بصورت ایستگاه آتش نشانی و فود پارک ببینیم . یعنی بخشی از آن را به ساختمان آتش نشانی اختصاص داده و بخش دیگری از آن را هم به موضوع عرضه غذا اختصاص دهیم .
وی اضافه کرد : این امر با توجه به اینکه در طول خیابان طالقانی هیچ فضای توقفی وجود ندارد، می تواند حایز اهمیت باشد که این طرح در صورت موافقت اعضای شورای اسلامی شهر اجرایی خواهد شد .
خلیلی سپس در زمینه اقدامات برنامه ریزی شده در خصوص بهبود وضعیت مبلمان شهری ، به موضوع واگذاری پارک جنگلی به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و اظهار داشت : این موضوع را به مناقصه خواهیم گذاشت تا سرمایه گذاران علاقمند را جذب کنیم .
شهردار بندرانزلی ادامه داد : در طرح سالمسازی دریای شهرداری نیز بعنوان یکی از شاخصه های مبلمان شهری، اقدامات بسیار خوبی را انجام دادیم . بطوریکه پس از اجرای طرح بازگشایی سواحل که با اعتباری میلیاردی صورت گرفت، شرایط مناسبی را برای مردم هم خانم ها و هم آقایان ایجاد کردیم و در حال تجهیز مطلوبتر آن مکان هستیم .
در حال انعقاد قرارداد با مشاور ذیصلاح برای بازطراحی فضای سبز شهری هستیم
شهردار بندرانزلی همچنین با اشاره به مبحث فضای سبز بعنوان یکی دیگر از شاخصه های مبلمان شهری، افزود : در حال انعقاد قرارداد با مشاور ذیصلاح برای بازطراحی فضای سبز شهری هستیم.
وی تصریح کرد : به موضوع نصب المان های بومی در سطح شهر نیز توجه داریم بطوریکه درصددیم در اولین اقدام ، المان مردان ماهیگیر را در کنار ساحل اجرا کنیم و به همین منظور برآورد قیمت ها صورت گرفته و ساحل مورد نظر برای اجرای آن را نیز پیشنهاد داده ایم.
اجرای طرح ساخت مجسمه های چوبی با استفاده از تنه درختان خشکیده
خلیلی در ادامه بعنوان یکی دیگر از برنامه های مدنظر برای بهبود مبلمان شهری ، به اجرای طرح ساخت مجسمه های چوبی با استفاده از تنه درختان خشکیده اشاره کرد و از مردم خواست اگر درخت خشکیده ای با تنه قطور در سطح شهر سراغ دارند، به شهرداری معرفی کنند تا با طراحی مناسب بتوان آن را به یک مجسمه چوبی تبدیل کرد.
مطالعه در خصوص کاشت درختان عمود ریشه
وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه شاهد آن هستیم که شهر به سوی خالی شدن از سرسبزی پیش می رود ، اظهار داشت : در بحث بازطراحی فضای سبز شهری، مجددا درختکاری ها به شیوه علمی را در برنامه خود قرار دادیم و به همین منظور در حال مطالعه درخصوص موضوع کاشت درختان عمود ریشه که قابلیت گسترش عرضی نداشته باشند، هستیم.
شهردار بندرانزلی تصریح کرد : در بحث مبلمان شهری ، موضوع آسفالت و پیاده روسازی و ... همچنان در حال انجام است و تلاش می کنیم در این زمینه شرایط مطلوبتری را در شهر ایجاد کنیم.
به گفته وی ، موضوع احداث تعدادی پارک در انزلی و غازیان نیز در حال مطالعه است تا به فضای شهری اضافه شود .
انجام برنامه هایی برای پارک الا تی تی ، پارک دهکده مقاومت سپاه و احداث پارکینگ هم از موضوعات دیگری بود که خلیلی به آنها اشاره کرد و گفت : شهرداری این موارد را در نیز در دستور کار خود دارد که به محض حصول نتیجه ، آنها را رسانه ای و اجرا خواهیم کرد.
 
تاریخ:
1401/05/14
تعداد بازدید:
295
منبع:
Powered by DorsaPortal