۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دوره هفتم جشنواره گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی

مدیر اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرانزلی از برگزاری هفتمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی بندر انزلی خبر داد و گفت: این مراسم فردا برگزار می شود.

حامد سمیعی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری عصر فرهنگی هفتمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی بندر انزلی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این برنامه پنجشنبه، 30 تیرماه سالجاری از ساعت 16 الی 24 در مجموعه طرح دریای شهرداری واقع در انتهای خیابان پاسداران بندر انزلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این عصر فرهنگی افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی، کارگاه‌های آموزشی محیط زیستی، کارگاه‌های فرهنگی و هنری، مسابقه پرواز بادبادک‌ها و ساخت مجسمه‌های شنی همچنین حضور هنرمندان و طنزپردازان از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

سمیعی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه محیط زیستی در حوزه مدیریت پسماند برای کافه‌داران یکی از برنامه‌های جانبی این عصر فرهنگی است، تصریح کرد: مهمترین اولویت برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد شور و نشاط اجتماعی همچنین سلامت روح و روان در سطح جامعه است.

مدیر اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر انزلی با اشاره به اینکه اجرای چنین برنامه‌هایی در حوزه گردشگری نیز اهمیت دارد، تصریح کرد: ایجاد زمینه برای ماندگاری گردشگران نیز یکی از اهداف برگزاری این عصر فرهنگی است.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت فرهنگی در حوزه محیط زیست می‌تواند کارهای خوبی در پی داشته باشد و بازخورد آن مثبت خواهد بود.

سمیعی افزود: پرداختن به چنین موضوعاتی می‌تواند نقش بسیار کوچکی در شناساندن تالاب زیبای بندر انزلی همچنین راه‌های کمک‌رسانی به تالاب داشته باشد ولی قطعا نجات تالاب نیاز به یک همت بزرگ از سوی اقشار مختلف جامعه و حتی اقدامات فراملی می‌طلبد.

لاله تالابی گل های زیبایی هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی از اوایل تیرماه در نقاط مختلف تالاب بندر انزلی به بار نشسته و اواسط مرداد به اوج می‌رسد و بسته به آب و هوا نیز از اواخر شهریور به پایان عمر کوتاه اما زیبای خود می‌رسد.

این رویداد با مشارکت موسسه فرهنگی و مردم نهاد گل لاله تالابی بندرانزلی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی ، روز پنجشنبه 30 تیر ماه جاری در محل طرح دریای سالمسازی شهرداری واقع در انتهای خیابان پاسداران برگزار شد.
بخش های مختلف رویداد عصر فرهنگی هفتمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی شامل بازارچه صنایع دستی و سوغات ، کارگاه محیط زیستی باموضوع کاهش پسماند از مبدا در اصناف با حضور کافه داران علاقمند ، کارگاه هنرهای تجسمی با موضوع ساخت مجسمه های شنی با حضور اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انزلی و کارگاه لگو با حضور مربیان لگو آموزشی نمایندگی بندرانزلی و نوآموزان گروه سنی 5 تا 10 سال بود.
پرواز بادبادک ها ، لافندبازی ، برگزاری میزهای مشاوره روانشناسی، آسیب های اجتماعی ، پاسخ به شبهات دینی، غرفه عفاف و حجاب ، فستیوال ریتموگیم و اجرای تئاتر خیابانی از دیگر بخش های این رویداد بود.
ویژه برنامه عصر فرهنگی بندرانزلی نیز از ساعت 22 با حضور هنرمندان محبوب کشور ، اجرای بهروز تشکر ، کنسرت موسیقی بیژن لرد ، استنداپ کمدین کریم قربانی ، همراه با برنامه های متنوع هنری ، فرهنگی ، محیط زیستی ، معرفی دو چهره پیشکسوت فرهنگی و هنری و اعلام برندگان مسابقه عکس انزلی برگزار شد.
گفتنی است حضور برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان بود.
لازم به ذکر است این رویداد با حمایت و همکاری فرمانداری بندرانزلی ، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ، هایپر ساختمانی آنتیک ، آژانس گردشگری شنهای ساحلی ، یونیما مبارک استان گیلان ، موسسه کاوشگران خزر ، نشریه انزلی فردا ، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ، شرکت ماهک صوت شمال ، شرکت تبلیغاتی ونوس گرافیک و مدرسه غیرانتفاعی کودک شاد برگزار شد.
 
 
تاریخ:
1400/11/06
تعداد بازدید:
821
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal