شرح وظایف معاونت:
تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات روسای واحدهای تحت سرپرستی و صدور دستورات لازم به منظور هماهنگ نمودن فعالیتهای آنها .
نظارت بر حسن اجرای آئین نامه های استخدامی، آیین نامه ها و مقررات استخدامی
نظارت بر وصول درآمد وسعی در تحقق و ازدیاد و صدور دستورالعملهای مالی برابر مقررات مصوب.
نظارت بر کلیه هزینه ها و معاملات شهرداری و نگهداری حساب هزینه ها و همچنین نظارت بر اعتبارات مصرف شده واحدها و صدور دستورات لازم در این زمینه و مراقبت در تنظیم و عقد قراردادها براساس قوانین جاری.
نظارت برتامین امکانات و حفظ و اداره کردن دارایـی های منقـول و غیـر منقـول متعلق به شهـرداری
رسیدگی و صدور دستورات لازم به منظور تامین وسایل و ملزومات مورد نیاز شهرداری .
کنترل و نظارت بر دارایی ها و بدهی های سازمان در برنامه ریزی به منظور حفظ اموال شهرداری .
نظارت بر تهیه گزارشهای مالی و ترازنامه و توزیع بودجه سالانه و بررسی و تأیید ها.
امضاء و صدور احکام پرسنلی و برگزاری جلسات برای حل امور مربوط به پرسنل شهرداری